piątek, 21 kwietnia 2017

Sałatka z awokado i mozarellą

Dziś pomysł na  sałatkę ze słynącym ze swoich właściwości zdrowotnych awokado. Danie ekspresowe złożone tylko z czterech składników.

Składniki
- awokado
- sałata rzymska
- mozarella
- suszona żurawina

Przygotowanie
Pokroić awokado i mozarellę w kostkę. Sałatę poszrapać na części. Wszystko to wymieszać razem z suszoną żurawiną.

Smacznego :)

poniedziałek, 17 kwietnia 2017

Sałatka z oliwkami

Dziś przepis na bardzo szybką  i prostą w przyrządzeniu sałatkę z kilku skladników - sałata masłowa, zielone oliwki, pomidor i ogórek. Sprawdzi się zarówno jako samodzielny posiłek, jak i jako dodatek do obiadu.

Składniki
- sałata masłowa
- pomidor
- ogórek
- zielone oliwki
- oliwa z oliwek
- sok z cytryny
- sól
- pieprz


Przygotowanie
1. Sałatę umyć i poszarpać do miski.
2. Pokroić w kostkę pomidora, ogórka, oliwki i dodać do sałaty.
3. Polać oliwą i sokiem z cytryny, doprawić solą i pieprzem, a następnie wszystko dokładnie wymieszać.

Smacznego :)

sobota, 15 kwietnia 2017

Dlaczego warto włączyć imbir do diety?

Imbir jest co prawda rośliną uprawianą w krajach tropikalnych, ale zyskuje coraz większą popularność także w Polsce. Coraz częściej możemy go spotkać na bazarach i w marketach, a ponadto  jest coraz tańszy, dlatego warto włączyć go do diety. Jest to przyprawa o bardzo szerokich właściwościach prozdrowotnych. Świetnie sprawdza się szczególnie w zimie ze względu na silne działanie rozgrzewające.

sobota, 4 lutego 2017

Kalafior z suszonymi pomidorami

Pomysł na sałatkę, czyli kalafior z suszonymi pomidorami doprawiony chilli i curry

Składniki:
- kalafior
- suszone pomidory
- curry
- chilli
- olej 

Przygotowanie:
1. Kalafiora opłukać i rozdzielić na różyczki, a nastepnie gotować około 15 minut.
2. W głębokiej patelni rozgrzać olej, wrzucić kalafiora, suszone pomidory, dodać curry oraz chilli.
3. Składniki dusić na małym ogniu około 10 minut, co jakiś czas mieszając. 

Smacznego :)

sobota, 28 stycznia 2017

Zupa krem z buraków

Buraki to warzywa, które w stanie dzikim rosną w rejonie środziemnomorskim. Ze względu na ich właściwości odżywcze  nie powinno ich zabraknąć w codziennej diecie. Są skarbnicą wielu minerałów (potas, magnez, fosfor, krzem) i witamin (B1, B2, C). Barwniki, które są zawarte w burakach należą do bardzo silnych antyoksydantów, przez co zwiększają przyswajanie tlenu przez komórki.

Podstawowe właściwości odżywcze i lecznicze buraków:
- działają krwiotwórczo, pomagają w leczeniu anemii
- działają zasadotwórczo, pomagają przywrócić równowagę kwasowo - zasadową
- oczyszczają krew
- wspomagają leczenie wątroby 
- wspomagają ogólną odporność organizmu
- dzięki zawartości błonnika pokarmowego wspomagają pracę jelit a ponadto ograniczają wchłanianie cholesterolu z przewodu pokarmowego
- pomagają przezwyciężyć wirusowe i bakteryjne infekcje
- ich spożycie pomaga przezwyciężyć wzmożony apetyt na słodycze