niedziela, 18 lutego 2018

Batony owsiane

Batony owsiane

Batony owsiane z orzechami i żurawiną

Dziś pomysł na smaczne i zdrowe batony owsiane z dodatkiem żurawiny i orzechów ziemnych. Batony owsiane świetnie sprawdzą się jako pomysł na drugie śniadanie. Są nie tylko smaczne, ale także proste w przygotowaniu. Taka przekąska to doskonały zamiennik dla batonów ze sklepowej półki, gdyż nie zawiera cukru, ani innych niezdrowych składników. 


Składniki:
- płatki owsiane
- żurawina
- orzechy ziemne
- banan
- jajko
- woda

Przygotowanie:
1. Płatki owsiane namoczyć w wodzie.
2. Do płatków dodać drobno posiekanego banana i ubite jajko, a następnie wszystko dokładnie wymieszać na gładką masę.
3. Pokroić w drobne kawałki orzechy i żurawinę i wymieszać z masą.
4. Uformować batony i nałożyć na blaszkę do pieczenia.
5. Piec około 20 minut w temperaturze 150 °C.

Smacznego :)

poniedziałek, 29 stycznia 2018

Schabowy z warzywami

Schabowy z warzywami
Przepis na pieczony kotlet schabowy w pieprzu ziołowym z dodatkiem marchewki, pietruszki i czerwonej cebuli podany w wersji obiadowej z ziemniakami i sałatą masłową. 

Składniki:
- kotlet schabowy
- 1 jajko
- bułka tarta
- pieprz ziołowy
- koperek
- marchewka


- pietruszka
- czerwona cebula
- ziemniaki
- sałata masłowa

Przygotowanie:
1. Ziemniaki umyć i gotować w łupinie w osolonej wodzie około 25 minut.
2. Kotlet schabowy obtoczyć w jajku, następnie posypać z dwóch stron pieprzem ziołowym, koperkiem i obtoczyć w bułce tartej.
3. Mięso włożyć do nagrzanego piekarnika i piec około 40 minut w temperaturze 150 °C.
4. Zetrzeć na tarce marchewkę i pietruszkę.
5.Posiekać cebulę.
4. W połowie pieczenia kotlet schabowy posypać warzywami.
5. Obrać ugotowane ziemniaki, pokroić w talarki i posypać koperkiem.
6. Pokroić sałatę - można dodać gotowego sosu do sałatek lub przyrządzić z cytryną, koperkiem i pieprzem ziołowym.

Smacznego :)

sobota, 27 stycznia 2018

Makaron z brokułami

Makaron z brokułami
Makaron z brokułami, pesto i serem camembert

Pomysł na bardzo szybki obiad, czyli makaron z dodatkiem sosu pesto, brokułów i sera camembert.

Składniki:
- makaron fusilli
- sos pesto
- brokuły
- ser camembert
- sól


Przygotowanie:
1. Makaron gotować około 20 minut w osolonej wodzie.
2. Brokuły gotować około 15 minut w osolonej wodzie.
3. Makaron wymieszać z sosem pesto. Pesto można kupić gotowe lub zrobić samemu z następujących składników:oliwa, bazylia, parmezan, orzeszki piniowe i sól, które należy zblendować.
4. Pokroić w drobną kostkę ser camembert i dodać do ciepłego makaronu - tak żeby się zdążył trochę stopić.
5. Rozdrobnić ugotowane brokuły i dodać do makaronu

Smacznego :)

sobota, 28 października 2017

Pizza z kalafiora

Pizza z kalafiora
Pomysł na  pizzę z kalafiora
Dziś pomysł na dość nietuzinkowe wykorzystanie kalafiora w kuchni, czyli pizza na spodzie z kalafiora. Jest to świetne rozwiązanie zarówno dla osób na niskokalorycznej diecie, jak i dla poszukiwaczy nowych i niecodziennych smaków.  Pizza na spodzie z kalafiora jest dużo zdrowsza i zdecydowanie mniej ciężkostrawna niż typowa pizza na cieście z mąki, dlatego warto ją wypróbować. 


Składniki:
- 1 duży kalafior
- ser zółty
- 1 jajko
- rukola
- szynka
- pomidory
- cebula
- pieczarki
- pieprz ziołowy

Przygotowanie:
1. Kalafiora dzielimy na różyczki, myjemy i gotujemy w osolonej wodzie do miękkości.
2. Ugotowany kalafior blendujemy bądź rozdrabniamy w rozdrabniaczu do warzyw - można rozdrobnić także ręcznie łyżką, bo po ugotowaniu powinien być bardzo miękki.
3. Kalafiora odcedzić z nadmiaru wody - najpierw za pomocą sitka, a następnie czystej ściereczki kuchennej.
4. Przygotowaną masę z kalafiora łączymy z utartym na tarce serem żółtym oraz z jajkiem i doprawiamy pieprzem ziołowym.
5. Pocieramy blachę olejem, wykładamy ciasto formując okręg.
6. Wkładamy do piekarnika i pieczemy w temperaturze 180 °C przez około 20 minut.
5. Myjemy rukolę i pieczarki.
6. Kroimy pomidory, pieczarki, cebulę, szynkę i ucieramy ser na tarce.
7. Po 20 minutach pieczenia wykładamy ciasto i nakładamy składniki.
8. Wkładamy znów do piekarnika i pieczemy w temperaturze 180 °C przez około 30 minut.

Smacznego :)

niedziela, 8 października 2017

Zapiekana dynia z warzywami

Zapiekana dynia z warzywami
Sezon na dynię w pełni, więc warto wykorzystać ją w swojej kuchni. Jest to warzywo, które świetnie sprawdza się do przyrządzania zup, wypieków, dżemów, powideł, a także jako dodatek do sałatek.  Dynia jest bardzo dobrym źródłem prowitaminy A (beta - karoten), a jej pestki są bogate w cynk i nienasycone kwasy tłuszczowe. Poniżej przepis na zapiekaną dynię z warzywami, czyli posiłek idealny na chłodne jesienne dni.


Składniki:
- dynia
- mieszanka warzyw na patelnię
- pieprz ziołowy
- sól
- oregano
- olej/oliwa

Przygotowanie:
1. Dynię pokroić na kawałki, obrać ze skórki i umyć.
2. Kawałki dyni podgotować około 15 minut - tak żeby nie zaczęły się rozpadać.
3. Wymieszać odrobinę oleju/oliwy z pieprzem ziołowym i obtoczyć kawałki dyni.
3. Warzywa na patelnię posolić i doprawić oregano.
4. Wszystko wymieszać, włożyć do naczynia żaroodpornego i piec około 40 minut w temperaturze 150 °C


niedziela, 1 października 2017

Dlaczego warto jeść brokuły?

Dlaczego warto jeść brokuły?
Brokuły to zielone warzywo z rodziny kapustnych. O tym dlaczego warto jeść brokuły można pisać wiele, bowiem jest to warzywo wyjątkowo bogate w składniki odżywcze. Zawiera w dużych ilościach siarkę, żelazo i chlorofil, które oczyszczają krew. Posiada także witaminę A i B complex. Brokuły są świetnym źródłem witaminy C - porcja 20 dag pokrywa dzienne zapotrzebowanie. W brokułach znajdziemy też wapń, kwas foliowy, selen i cynk. 

Właściwości zdrowotne:
- działają przeciwnowotworowo, przeciwwirusowo i przeciwbakteryjnie
- chronią oczy dzięki zawartości luteiny
- wpływają na wzmocnienie kości dzięki zawartości wapnia i magnezu
- wykazują działanie antyoksydacyjne
- zwiększają odporność i chronią przed infekcjami
- odtruwają organizm
- regulują ciśnienie krwi
- są lekkostrawne i niskokaloryczne -mają dużo błonnika i mało węglowodanów

Brokuły można jeść nie tylko gotowane, ale także surowe - w takim przypadku same różyczki. W wersji gotowanej warto jeść także łodygi, gdyż zawierają dużo chlorofilu oraz selen. Brokuły idealnie nadają się do zup krem, do sałatek, a także jako dodatek do dań. Brokuły gotuje się krótko - około 5 minut - można blanszować i gotować na parze. 

Zupa krem z brokułów:
http://kuchenneinnowacje.blogspot.com/2016/05/brokuowa-zupa-krem.html

Źródła:
Beata Sokołowska "Alkaliczny styl życia".

Copyright © 2016 Kuchenne Innowacje , Blogger