sobota, 16 maja 2015

Sok z selera i marchewki

Sok z selera i marchewki

Nie bez przyczyny sok marchwiowo - selerowy jest uwielbiany przez gwiazdy Hollywood, dla których priorytetem jest atrakcyjny i młody wygląd. Połączenie tych dwóch warzyw ma silne właściwości oczyszczające organizm z toksyn, które są przyczyną nie tylko złego samopoczucia, ale także wielu poważnych dolegliwości. Warto się jednak przyjrzeć właściwościom prozdrowotnym tych dwóch warzyw z osobna.

Marchew jest bogata w prowitaminę A (beta karoten). Jest to związek, dzięki któremu ludzki organizm we współpracy z nienasyconymi kwasami tłuszczowymi oraz enzymami wątrobowymi jest w stanie wytworzyć witaminę A. Witamina ta jest niezbędna dla utrzymania prawidłowego stanu skóry, włosów i paznokci, odpowiada także za prawidłowe wytwarzanie kolagenu. Ponadto jest także silnym antyoksydantem zwalczającym wolne rodniki, które uszkadzają wzrok. Niedobór tego związku organicznego może prowadzić m. in. do suchości skóry, a także trądziku pospolitego. Nie należy też zapominać o właściwościach wspomagających opalanie, a w szczególności przedłużaniu efektu opalenizny, redukcji przebarwień i ochronie przed szkodliwym promieniowaniem UV.


Seler naciowy słynie ze swoich właściwości odmładzających i upiększających. Jest to warzywo bogate w  witaminy A, E, C, PP (niacyna), a także minerały – zawiera fosfor, wapń, potas, cynk, magnez i żelazo. Dodatkowo ma działanie uspokajające i antydepresyjne. Dieta bogata w seler to dobry sposób na oczyszczenie organizmu z toksyn. Seler naciowy nadaje się do jedzenia na surowo, ale jest też świetnym składnikiem sałatek, zup i soków.


Do zrobienia soku potrzebna będzie sokowirówka i chwila wolnego czasu. Najlepiej pić zaraz po zrobieniu, aby sok nie utracił swoich cennych właściwości. 

wtorek, 5 maja 2015

Obiad na szybko

Obiad na szybko
Makaron ze szpinakiem i serem feta

Szpinak to wyjątkowo cenne warzywo. Jest źródłem soli mineralnych - zawiera między innymi magnez, potas i fosfor. Dostarcza także wielu witamin. Należy jednak pamiętać, że jego wartości odżywcze zmniejsza występujący w liściach kwas szczawiowy, który działa odwapniająco na organizm, dlatego też warto spożywać go wraz z produktami bogatymi w wapń, jak np. ser feta.

Składniki:
- makaron żytni
- mrożony szpinak
- ser feta

Przygotowanie:
Rozmrozić szpinak na patelni. Następnie pokroić ser feta w kostkę i dodać do szpinaku. Podsmażyć aż ser trochę się stopi. W międzyczasie ugotować makaron.


Smacznego :)
Copyright © 2016 Kuchenne Innowacje , Blogger